Management- en beleidsverantwoordelijken die worden geconfronteerd met ICT-toepassingen en eGovernment.
De opkomst van ICT en eGovernment heeft een aantal problemen in het leven geroepen die om een oplossing vragen. Sommige van die oplossingen zijn juridisch van aard omdat de vragen juridisch van aard waren. In deze opleiding worden een aantal juridische problemen geduid die het invoeren van ICT en de uitbouw van eGovernment oproepen. Op de volgende juridische aspecten wordt vervolgens ingegaan: de problematiek van de authentieke bronnen, de toegang tot informatie en documenten in een ICT-context, het hergebruik van overheidsinformatie in een ICT-context, de verwerking van persoonsgegevens, de bewijswaarde van elektronische documenten en de elektronische handtekening. Bovendien wordt ingespeeld op de actualiteit. De wetgeving op dit vlak is immers voortdurend in beweging. In deze opleiding wordt bijzondere aandacht besteed aan machtigingsaanvragen die in het kader van de verwerking van persoonsgegevens moeten gebeuren bij de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer en de Vlaamse Toezichtcommissie voor het bestuurlijk elektronisch gegevensverkeer.
1. Juridische knelpunten bij de introductie van ICT en eGovernment
2. Uitwisseling van informatie tussen besturen
3. Toegang en gebruik in een ICT-context
4. Bewijswaarde van elektronische documenten en de elektronische handtekening
Data: woensdag 9 & 23 oktober 2013
Aanvangsuur: 9.30 uur, einduur: 17 uur
Aantal deelnemers: maximum 22
Plaats: Faculteit Sociale Wetenschappen, KU Leuven - Parkstraat 45 bus 3609 - 3000 Leuven
Kostprijs (incl. documentatie en lunch): Onze vormingen zijn in eerste instantie gericht op ambtenaren. Deelnemers uit de private sector betalen supplementair 100 euro per opleidingsdag
De betaling dient te gebeuren na ontvangst van de factuur.
Inschrijving: Klik hier. voor het inschrijvingsformulier
Annulatie: Annulatie van een inschrijving zonder bijkomende kosten, is mogelijk tot uiterlijk 4 weken voor aanvang van de opleiding. Indien een persoon op een bepaalde opleidingssessie niet aanwezig kan zijn, kan afhankelijk van de vereiste inhoudelijke voorkennis, na verwittiging van het secretariaat, een vervanger van binnen de eigen organisatie gestuurd worden. Een annulatie dient steeds schriftelijk te gebeuren. Meer info annulatie ...
Juridische vraagstukken over ICT & eGovernment
Juridische vraagstukken over ICT & eGovernment