In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> De nieuwe mandatarissen starten binnen 2 weken. Hoe pakken jullie dit aan in functie van licenties, mailbox, toestellen...?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Op 14 oktober 2025 gaat Windows 10 End of Life (EOL). EOL betekent dat Microsoft geen beveiligingsupdates, bugfixes of technische ondersteuning meer biedt voor deze versie. Ben je er klaar voor?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> ifv je Business Continuity Plan: Hebben jullie meerdere internet providers direct beschikbaar in je organisatie? Bv bij wijze van backup als je hoofdlijn geheel offline gaat - kan je dan instant overschakelen naar een 2de of zelfs 3de provider ifv BCP?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Wie mag er met welke software werken? En wie mag welke data zien? Een belangrijke oefening, nodig bij elke (nieuwe) medewerker. MAAR wie beslist er eigenlijk finaal over de specifieke toekenning van al die rechten en rollen?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Heb je nood aan tijdelijke ICT-profielen met specifieke kennis van lokale besturen? Een aantal weken geleden zag Servantes ICT - het levenslicht, een samenwerking tussen V-ICT-OR en Servantes.
Servantes ICT biedt uw lokaal bestuur neutrale en onafhankelijke ICT-dienstverlening op elk niveau. Concreet betekent dit dat wij in uw tijdelijke ICT-noden kunnen voorzien door het aanbieden van ICT-profielen met specifieke kennis van lokale besturen. Hoe kunnen zij jullie helpen? Wie zoek je juist?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Efficiënt beheer van meldingen aan de gemeente. Hoe verloopt de dispatching hiervan juist?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> We voeren een onderzoek naar de kostprijs van koppelingen. Hoeveel geld vragen leveranciers om jullie eigen data tussen toepassingen door te sturen.
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Wat is je algemene ervaring en tevredenheid mbt de gemeentelijke IT-infrastructuur & IT-ondersteuning? Denk hierbij aan de hardware, netwerken, (cloud) servers en beveiligingssystemen.
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Heeft jullie lokaal bestuur een gedegen methodiek voor het - people in / people out - proces?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Hoe tevreden ben je van je 'software leverancier' ? Let op: we peilen hier naar de algemene tevredenheid mbt de bereikbaarheid medewerkers / service gerichtheid / dienst na verkoop / etc ... niet naar het technische werken van hun oplossingen. Deze lijst, in alfabetische volgorde, werd opgemaakt op basis van oplossingscatalogus scores.
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Bijhouden van oude mailboxen (nav een audit van Audit Vlaanderen). Wat is jullie retentieperiode?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll === >>> Het verenigingsloket is gelanceerd. Nemen jullie dit / deze authentieke bron reeds in gebruik? Wanneer? En hoe?
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll ==>> Wat vinden jullie van de 2-wekelijkse 'V-ICT-OR op de sofa' podcast reeks (op Apple Podcasts, Spotify en YouTube) ?
Authentieke gegevensbronnen bij fusies of samenwerkingsverbanden -> de trend van fusies en samenwerkingsverbanden tussen lokale besturen brengt nieuwe uitdagingen met zich mee op het gebied van gegevensbeheer. Authentieke gegevensbronnen en basisregistraties van burgers zijn cruciaal voor effectief bestuur en dienstverlening. Met de groeiende complexiteit en kosten van lokale bevolkingsdatabanken rijst de vraag of een meer gecentraliseerde aanpak door bovenlokale overheden niet efficiënter zou zijn - net waarvoor de basisprincipes van authentieke bronnen zijn vastgelegd. Dit roept belangrijke vragen op over de controle, het beheer en de toegankelijkheid van deze gegevens.
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons.
In onze 2-wekelijkse benchmark poll stellen we je enkele vragen, waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord hier te delen met ons. VRAAG van deze poll = = Maak je gebruik van V-ICT-OR's oplossingscatalogus? En dan vooral ook ... waarom wel of niet.
In onze 'one-minute poll' stellen we je enkele vragen - waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord te delen met ons. VRAAG van deze poll = Welke type van opleidingen volg je het liefste? En zijn opleiding en training een belangrijk onderdeel in je lokaal bestuur?
In onze 'one-minute poll' stellen we je één of twee vragen - waarop je snel kan antwoorden. DANK om je antwoord te delen met ons.
In onze tweewekelijkse 'One-minute Poll' stellen we u één of twee vragen waar u heel snel op kan antwoorden. Bedrijfscontinuïteit vereist bijvoorbeeld dat u de activiteiten tijdens een gebeurtenis en onmiddellijk daarna functioneel houdt (focus op blijven functioneren). Disaster recovery is een onderdeel van BCM en richt zich op hoe u reageert zodra er een gebeurtenis plaatsvindt en hoe de systemen weer normaal worden (focus op herstellen).
De oplossingscatalogus bestaat +5 jaar! Ondertussen werden al 743 oplossingen door 205 leveranciers hier in verwerkt. Een tool die de werking van onze leden uit de publieke sector in kaart brengt.
OSLO werd in 2012 door V-ICT-OR opgestart. Vandaag in 2022 - 10 jaar later - is het gebruik van OSLO meer en meer ingeburgerd. OSLO² zorgt voor een efficiëntere informatie-uitwisseling tussen burger, overheid en bedrijf. Ideaal om de administratie sneller interbestuurlijk af te handelen.
Wij zijn nieuwsgierig naar het effectieve gebruik van deze oplossing.
In december peilden naar uw favoriete type aanbod die V-ICT-OR in 2022 kan inzetten. De drie voornaamste resultaten waren: best practices, webinars en regionale samenwerking. Maar waarover moet het dan inhoudelijk gaan?
In onze tweewekelijkse 'One-minute Poll' stellen we u één of twee ja/nee-vragen waar u heel snel op kan antwoorden. Samen met de reacties van andere lezers van de nieuwsbrief krijgen we waardevolle informatie binnen die ons inzicht verschaft in het functioneren van Vlaamse gemeenten en hoe we de ICT-dienstverlening voor allen naar een hoger niveau kunnen tillen.