- Posts
- 29
- Organisaties
- Stadsbestuur Poperinge
|
#1 —
18/06/2004 17:15
Beste collega's,
Graag had ik eens geweten of men ook voor aankopen beneden de 5.500 euro, exclusief BTW, steeds naar een gemeenteraad moet lopen. Neem nu bijvoorbeeld dat je een basisprinter van 500 euro wenst aan te kopen, is dit bij wet verplicht om naar de gemeenteraad te brengen, of mogen deze aankopen via een bestelbon verlopen?
Dit omdat ik regelmatig met kleinere aankopen (PC wordt steeds op 2.000 euro geraamd) naar de gemeenteraad moet. Blijkbaar is er geen eenduidigheid of dit wettelijk verplicht is.
Met vriendelijke groeten,
Kevin White
Stadsbestuur Poperinge
|
Onbekende Gebruiker
|
#2 —
18/06/2004 22:51
Kevin,
In principe moet je elke keer naar de gemeenteraad. Tenzij jouw gemeenteraad een machtiging heeft gegeven aan het college. Bij ons gaat het om aankopen tot 5000 euro op de buitengewone dienst en 15000 op de gewone dienst. Steeds BTW in. Voor aankopen onder die bedragen volstaat een bestelbond voor de gewone dienst en een collegebeslissing+bestelbon voor de buitengenwone dienst.
Je ontvanger of secretaris kunnen je wellicht op de hoogte brengen van de situatie bij jullie.
Beste groeten,
Marc van Daele
|
|
#3 —
30/03/2005 14:27
In Olen is het ook 5000 btw in voor de buitengewone dienst, maar voor aankopen die reeds bekend waren in de begroting ergo bij de provincie is het enkel rechtsgeldig om met een gemeenteraadsbeslissing te werken. Indien dit niet gebeurt kan de gemeenteraad een klacht indienen bij de provincie en bestaat zelfs de mogelijkheid dat de ontvanger desbetreffend bedrag uit eigen zak moet betalen.
mvg,
Jan oppers
|