Onbekende Gebruiker
|
#1 —
12/06/2015 09:47
Zijn er besturen die werken met applicatieverantwoordelijken? Het idee is hier om ICT enkel te laten zorgen dat de software opstart, vanaf dan is er een applicatieverantwoordelijke die de zaken opvolgt.
Bijvoorbeeld: diensthoofd ruimtelijke ordening is verantwoordelijk voor GIS software. Als er een probleem mee is, moet deze verantwoordelijke de leverancier contacteren. Hij/zij staat ook in voor kwaliteitscontrole en opvolging van updates/vernieuwingen.
|
|
#2 —
22/06/2015 14:06
Thomas
In de praktijk ligt dit bij ons nogal moeilijk omdat de meeste diensten niet over de nodige ict kennis beschikken en omdat de diensten ICT bij problemen toch eerst moeten contacteren alvorens de leverancier op te bellen. (om onnodige facturen te vermeiden).
Het verlenen van rechten (bevolking, rsz, e-box, ...) wordt wel zoveel mogelijk aan verantwoordelijken doorgegeven (voor informatieveiligheid).
mvg
Kenny Gribbe
ICT Coördinator, Stadsbestuur/OCMW Dendermonde
|
Onbekende Gebruiker
|
#3 —
25/06/2015 08:24
Lijkt mij ook niet werkbaar in de praktijk: gebruikers hebben een vast aanspreekpunt nodig. Is alleen maar verwarrend (en kans op "van kastje naar muur" toestanden ?) voor de gebruiker. Soms is het ook niet zo eenvoudig: wat voor de gebruiker een applicatie issue is, kan eigenlijk veroorzaakt worden door iets anders. Applicatiebeheerder kan dat misschien niet voldoende inschatten.
Wij hebben onze gebruikers getraind om ict te bellen. Ook al bellen ze dan soms bij stroomuitval (waar we dus echt niets aan kunnen doen...). Belangrijkste is dat de gebruiker een aanspreekpunt heeft en indien mogelijk snel geholpen is, wat het ict probleem ook is.
|