|
#1 —
08/10/2004 17:11
Als systeembeheerder wordt ik te veel ingeschakeld voor zogenaamde problemen met office-toepassingen. Blijkt dat de gebruiker gewoon niet over de kennis beschikt om zelf op een degelijke manier met Word te werken (laat staan Exel). Het is deemoedig vast te stellen hoe Word als moderne typmachine gebruikt wordt.
Bedoeling is nu om opleidingen op maat te organiseren, maar dan moeten we eerst de "zwakke" punten per personeelslid detecteren. Heeft iemand weet van testen waar gepolst wordt naar de kennis van de office-producten?
|
Onbekende Gebruiker
|
#2 —
08/10/2004 21:17
Er zijn meerdere firma's die dergelijke testen afnemen.
Om er één (goeie) te noemen zie http://www.ictsteunpunt.be/Opleiding.html ECDL-testen.
groeten,
ivo
|
Onbekende Gebruiker
|
#3 —
09/10/2004 13:56
Klopt wat je zegt Herman, ECDL is een vooral een Microsoft strategie maar het is nu éénmaal een antwoord op de vraag van Roeland. Ik begrijp zijn frustratie. Om dit duidelijk te maken aan zijn bestuur wil Roeland dit waarschijnlijk door een onafhankelijke dienst laten testen.
Er is ook nog een andere mogelijkheid nml het registreren van het aantal aanvragen per categorie. Uit die cijfers zal al snel blijken waar de grootste pijnpunten zijn.
|
Onbekende Gebruiker
|
#4 —
11/10/2004 13:28
Ik ben vaak verbaasd te leren hoe weinig office gebruikers de helpfunctie raadplegen. Er staat telkens letterlijk hoe je een probleem moet oplossen of hoe je een bepaalde functie kan gebruiken.
De meeste vragen van gebruikers zijn vaak het gevolg van luiheid om zelf naar de oplossing op zoek te gaan. Er lijkt ook een hardnekkige traditie te bestaan bij besturen, dat mensen iets niet moeten kunnen als ze er geen opleiding voor hebben gevolgd.
|