Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Norton Internet Security - problemen met printer

Auteur Bericht
Geert De Maerschalck V-ICT-OR Lid
Posts
95
Organisaties
Gemeentebestuur Boom en OCMW Boom
#1 — 28/07/2008 10:00
Deze vraag komt van een kennis, maar ik leg ze hier voor:

Iemand heeft via het internet een nieuwe desktop gekocht, een Dell Inspiron 530s E4600 Core duo Processor 2,4 GHz, 800 Mhz FSB, 2MB cache, met daarbij een Dell All-In-One-Printer 948 (printer, scanner, kopier, fax). De software – Windows Vista en Norton Internet Security 2008 – was voorgeïnstalleerd. Bij de installatie van de hardware drukte de printer wel een testafdruk af, maar hij deed het niet vanuit een Windows bestand (Word, enz…). Na contactname, tests en pogingen om een verbinding tot stand te brengen met de printer, door een technicus van de Dell helpdesk (hij heeft meer dan één uur lang on-line allerhande ingrepen uitgevoerd zonder resultaat) zei de man dat het probleem hoogst waarschijnlijk veroorzaakt werd door Norton en dat de enige oplossing was Norton Internet Security te verwijderen. Zij heeft dat dan ook gedaan met als resultaat dat de printer inderdaad werkt. Mijn vraag is: “Is er een mogelijkheid om bij herinstallatie van Norton Internet Security de printer toch te laten printen?”. Welke ingrepen zouden daarbij eventueel dienen uitgevoerd te worden?
 
Posts
162
#2 — 29/07/2008 09:26
Geert,

intuitief zou ik zeggen dat dit te maken heeft met de firewall van Norton (hoewel dat het om een locale printer gaat, maar het lijkt me het minst onwaarschijnlijk). Je kan overwegen van die af te zetten, in het geval de PC niet rechtstreeks op internet hangt. Een PC achter een NAT-router heeft volgens mij namelijk niet echt een aparte firewall nodig.