Reeds meermaals hebben we geconstateerd dat Telenet ons gedurende twee uren blokkeert als ze ten onrechte denken dat er vanuit ons netwerk een virus vertrokken is.
Een week of drie geleden, toen het Bugbear.b-virus uitbrak, is er inderdaad een computer in ons netwerk besmet geweest en hebben ze - volledig juist - alle mail vanuit ons netwerk geblokkeerd. Vermoedelijk zijn er nadien nog af en toe mensen die gedurende dagen of zelfs weken hun mail niet opgevraagd hebben, die pas dan een besmette mail ontvangen, en die Telenet verwittigen. Daarop zet Telenet het versturen van mail dicht.
Ook is het mogelijk dat Telenet niet onderzoekt wie de echte afzender van mail is als ze zo'n klacht krijgen: ze zien gewoon wie de 'afzender' is, en blokkeren die. Terwijl virussen zoals Bugbear.b en andere willekeurig e-mail adressen als bestemmeling maar ook als afzender nemen. Onwetend worden we dan afgesloten.
Als je dan naar Telenet belt, dan krijg je pas na een aantal computerstemmen een persoon aan de lijn die geen deftige uitleg geeft.
Ik kan iedereen de raad geven om geen genoegen te nemen met een uitleg zonder inhoud vanwege Telenet.