|
#1 —
29/04/2010 16:04
Beste
We hebben het volgende probleem bij dexiaweb - verbonden modus. Na het invullen van de kaartnummer moet je op op de DP855 de vraag krijgen om de pincode te typen. Deze vraag komt niet ... en de browser blijft hangen.
De laatste versie van Java is geïnstalleerd en de DP855 is correct geïnstalleerd. Nadat je het een derde keer probeert krijgen we wel de vraag van de pincode. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Hugo De Pauw
|
Onbekende Gebruiker
|
#2 —
30/04/2010 16:59
Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad. Het duurde zeker 10 minuten om van pagina te wisselen in Internet Explorer. Ik laat ze nu werken met Firefox en alles werkt zoals het hoort.
|
|
#3 —
03/05/2010 08:30
In OCMW Oostkamp hebben wij een tijd geleden ook hetzelfde probleem gehad. Op onze PC's draait Vista en blijkbaar zijn de vista-drivers voor de kaartlezers van Dexia niet helemaal ok. Het probleem was bij ons opgelost door de XP-drivers te installeren.
Dieter De Bels
|
Onbekende Gebruiker
|
#4 —
03/05/2010 08:32
Hallo,
hier bij ons hetzelfde probleem.
- Windows XP SP3
- IE8
- java runtime versie 6 update 17
Ongeveer de helft van de gebruikers kan er meteen in, de andere helft moet 2 maal proberen. De eerste maal bijft IE inderdaad hangen.
Op één PC ben ik er ingeslaagd het probleem op te lossen door een oudere versie van de java runtime up te daten, maar op andere PC hielp dat dan weer niet...
Als iemand iets meer weet, laat maar horen!
Michiel.
|
Onbekende Gebruiker
|
#5 —
05/05/2010 18:22
Hugo,
Bij ons ook de nodige klachten van gebruikers...
Gebruik je een proxie en/of een firewallclient(ISA bvb.) in je LAN?
Welke Java Virtual Machine (JVM) gebruik je?
De proxie kun je in de instellingen van java configureren...
Bij Cevi beweren ze dat de database-applicatie teveel bandbreedte gebruikt..
Heb de server een weekje gemonitored samen met Belgacom(Explore-netwerk),
maar geen noemenswaardige problemen..
Het lijkt volgens mij op een authenticatieprobleem?
Tips altijd welkom!
Jan
ocmw wetteren
|
- Posts
- 35
- Organisaties
- Gemeentebestuur Edegem
|
#6 —
10/05/2010 13:30
Heb hetzelfde probleem met enkele gebruikers.
De meeste mensen kunnen zonder probleem inloggen in dexiaWeb.
1 iemand moet echter telkens 2 pogingen ondernemen.
Ben er zelf nog niet veel mee bezig geweest om het op te lossen.
Als ik het hier zo hoor is het precies wel een gekend issue
|
|
#7 —
13/05/2010 11:41
Ook bij ons zijn er problemen.
Dexiaweb wordt via de IE van een van de 2 citrix-servers opgestart.
Op beide servers staan de dexiacardreaderdrivers.
Bepaalde gebruikers krijgen steevast de melding dat hun kaart niet in de lezer zit als ze zich op één van de 2 servers aanmelden.
Bij een andere gebruikers werkt het op beide servers.
Mijn eerste idee is dat het niet aan die driver kan liggen, want die is uiteraard gemeenschappelijk voor alle gebruikers die zich op die server aanmelden.
Helpdesk dexia verwijst naar een mogelijk conflict met de fedict middleware voor de eID.
'k Zal drivers eens herinstalleren, maar vrees dat dit weinig soelaas zal bieden ...
|
|
#8 —
20/05/2010 15:57
Wij hebben in Eupen ook probleme met het inloggen en ook met General Errors code 502.
Bij het inloggen hebben somige mensen een oplossing gevonden indien ze ten erste de tweede 4 nummers invullen van de kart...
Een ander probleem dat wij hadden, was de drivers moeten wij per hand installeeren en niet door Novell automatisch (msi-file i.e.).
Dexia heeft ook geen oplossing darvoor gelevert.
A. François
OCMW Eupen
|