Dag heren,
De meesten van ons hebben een ongetwijfeld naadloze workflow opgezet waarmee je jou probleemgevallen, incidenten, configuratiebeheer, projecten, aankopen, mails, telefoons, documenten, contracten, etc... allemaal kan bundelen.
Wat gebruik je? Hoe doe jij het (geen details :))? En met welke toepassingen?
Ikzelf:
- Outlook 2010
- Manageengine ServiceDesk Plus Professional als helpdesk/incident en inventarisatie-toepassing
Het meeste van mijn volledige omgeving (hardware, software, contracten, incidenten) zit in mijn ServiceDesk Plus pakket, dat zijn werk uitstekend verricht.
TER AANVULLING: het gaat om http://www.manageengine.com/help-desk-software.html (er is een trial-versie beschikbaar). Verdeler in Nederland voor diegenen die het licht zouden gezien hebben.
Ik mis één iets: projectbeheer. Ikzelf behandel elk gegeven dat GEEN incident is, als project. Dat betekent: aankopen, nieuwigheden, implementaties, etc... als project. Vaak gaat daarbij een heel communicatietraject aan voorbij, gepaard gaande met de nodige documenten die bij dat project horen.
In mijn geval is ManageEngine volop aan het werk om projectbeheer te implementeren in hun pakket, waarbij dan projecten gekoppeld kunnen worden aan aankopen, aan incidenten, aan de inventaris, personen, etc... dat lijkt mij dan een mooi compleet geheel te worden. Dus ik wacht nu verder concreet af tot ManageEngine dit erin geprogrammeerd heeft.
(voor alle duidelijkheid: ik ben noch gesponsord, noch enige andere voordelen komen in mijn richting vanuit ManageEngine:)). Het pakket heeft mijn (duidelijke) voorkeur gekregen na talloze trials te hebben doorlopen van zowat alles open source en betalend, en zoals jullie weten: dat zijn er teveel om op te noemen, maar alle 'groten' zijn de revue gepasseerd. ManageEngine sprong eruit. Weliswaar is dat een betalend pakket. Dat terzijde:
Wat en hoe gebruiken jullie, en ben je er tevreden van? Natuurlijk: het is sterk afhankelijk van hoe je takenpakket eruit ziet in jou situatie. Ik ben vooral benieuwd naar de eenzaten binnen de besturen. Doch, iedereen mag zijn mening uiteraard ventileren.
Groeten,
Sven Willemen