Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Paperless gemeenteraad / OCMW-raad

Auteur Bericht
Natacha Peeters V-ICT-OR Lid
Posts
4
Organisaties
Gemeentebestuur Meerhout
#1 — 13/03/2019 08:18
Goedemorgen,
In het kader van paperless vergaderen en softwarepakketten die hiervoor zijn aangeschaft, wou ik even informeren hoe andere gemeentes de aanschaf en het beheer van hardware regelen.
Komt erop neer dat de gemeenteraadsleden een toestel nodig hebben om digitaal te kunnen werken en alles te kunnen opvolgen.
Wij dachten in eerste instantie aan Tablets/laptops/surface etc.

Gezien de grote investering, hoorden we dat andere gemeentes een bedrag vrijgeven per persoon om hiermee zelf iets aan te schaffen, of zelf een eigen bijdrage moeten leveren in de aankoop..

Hoe is dit bij jullie geregeld?
Belangrijk voor ons is dat het ook beheerbaar blijft voor ICT, zodat we bij technische problemen ook hulp kunnen bieden.
Tenzij jullie de verantwoordelijkheid voor de toestellen ook weghalen bij ICT?

Benieuwd naar de reacties :)
Dankje!
 
Andries Verlinden V-ICT-OR Lid
Posts
15
Organisaties
Gemeentebestuur Wingene
#2 — 19/03/2019 11:42
Dag Natascha

Het is inderdaad geen eenvoudige materie omdat je als bestuur ook verantwoordelijk bent voor informatie die gedeeld wordt via dat toestel.
Een nota van de gemeenteraad bv of bcsd kan gedownload en bewaard worden op het toestel (dat dan eventueel niet van de gemeente is).

Een management software is hier wel aan de orde.

Bij ons is de IT-ondersteuning (installatie Word, krijg document niet open, virussen, ...) niet voorzien bij de dienst IT.

 
x 1