Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

3P software voor overheidsopdrachten

Auteur Bericht
Christophe Zanders V-ICT-OR Lid
Posts
54
Organisaties
Sociaal Huis Oostende (OCMW)
#1 — 11/09/2007 08:26
Hallo allen,

Gisteren hebben de mensen van 3P (http://www.3p.eu/) een demo gegeven bij ons. De interesse van ons bestuur was direct gewekt door het blijkbaar grote gebruiksgemak van de software voor het opmaken en opvolgen van lastenboeken.

Heeft iemand ervaring met 3P, de firma en de software? Wat zijn jullie bevingingen?

Bedankt!
 
Valentijn Verbeke V-ICT-OR Lid
Posts
136
Organisaties
Gemeentebestuur Wevelgem en OCMW Wevelgem
#2 — 11/09/2007 15:50
Ik werk er zelf niet meer maar er wordt door een aantal mensen in ons bestuur al een dik jaar met 3P gewerkt en zij zijn daar zeer tevreden van. Ik krijg ook zelden meldingen binnen van softwareproblemen met 3P (sinds de start nog maar een 2-tal).
 
Posts
162
#3 — 11/09/2007 16:07
Wij gebruiken het ook en ik heb de indruk dat de gebruikers zeer tevreden zijn. Als je hun persoonlijke mening wil, moet je me 'es mailen, dan forward ik je vraag.
 
Leon Brooymans V-ICT-OR Lid
Posts
4
Organisaties
Gemeentebestuur Kapellen
#4 — 17/09/2007 14:13
In Kapellen werken wij al een half jaar met 3P. Het is vooral onze technische cluster (openbare werken, milieu...) die het programma intensief gebruikt gelet op het groot aantal bestekken.
Ik heb hier zonet mijn eerste bestek met behulp van 3P gemaakt. Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van het programma. Het is een grote hulp bij het opstellen van het administratief luik van het bestek alsook de opmaak van allerlei documenten (o.a. publicatie, raadsbesluit etc...). Daarnaast helpt het programma je om de wettelijke termijnen te berekenen en mee in het oog te houden. Dit alles is wel handig indien m.b.t. de wetgeving op de overheidsopdrachten je er zelf voorstaat en geen beroep kan doen op een ondersteunende (juridische) dienst.
Het is even wennen maar eens je de werkwijze doorhebt loopt het vlot. Met het programma kan je eventueel ook nog aan budgetcontrole gaan doen.
 
Geert De Maerschalck V-ICT-OR Lid
Posts
95
Organisaties
Gemeentebestuur Boom en OCMW Boom
#5 — 17/09/2007 16:22
Wat zijn de coördinaten van het bedrijf dat 3P levert?

Geert
 
Christophe Zanders V-ICT-OR Lid
Posts
54
Organisaties
Sociaal Huis Oostende (OCMW)
#6 — 18/09/2007 09:52
3P
Felix Timmermanslaan 29
2630 Aartselaar
http://www.3p.eu/
 
Raoul Leysen V-ICT-OR Lid
Posts
111
Organisaties
Gemeentebestuur Grobbendonk
#7 — 20/11/2007 12:18

Het is even wennen maar eens je de werkwijze doorhebt loopt het vlot. Met het programma kan je eventueel ook nog aan budgetcontrole gaan doen.


Ook in Grobbendonk werken we al een tijd met 3P, en dit zonder al te veel problemen.

Het pakket doet perfect waar het voor dient. Administratieve zaken zoals het invoeren van een puntensysteem etc. kunnen gemakkelijk worden ingegeven.
De budgetcontrole is een zéér groot pluspunt.

Let wel:
- Het pakket vraagt de nodige inwerktijd om de sjablonen aan het bestuur aan te passen.
- De totale budgetcontrole is pas handig als alle kredieten worden opgenomen. De mensen van 3P bekijken momenteel een mogelijke koppeling met Daphne(Cipal), maar die is er naar mijn weten momenteel nog niet.
- De prijs :)

"If at first you don't succeed, call it version 1.0"

 
Onbekende Gebruiker
#8 — 20/11/2007 21:12
Binnen het OCMW Wervik zijn de gebruikers tevreden over het pakket.

Voor de systeembeheerder ook heel makkelijk te onderhouden:

- het is gewoon één map op een bestaande server, bij ons gewoon op de fileserver.
- een client--install is ook peace of cake

Nog ter info, ik denk niet dat er al alternatieven zijn maar dat zal 3P je wel met plezier vertellen.