Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Centraal adressenbeheersysteem

Auteur Bericht
Tanja Van Tuyn V-ICT-OR Lid
Posts
8
Organisaties
Gemeentebestuur Boechout
#1 — 16/02/2010 11:30
Wij zijn op zoek naar een pakket om al onze adressen te kunnen beheren.

We zijn vooral op zoek naar een gebruiksvriendelijk adressenbeheerpakket waarmee we volgende zaken kunnen:
- uitvoeren van mailings (via brief of email)
- up-to-date houden database door een beperkt aantal personen
- koppeling met rijksregister
- koppeling met VKBO voor bedrijven
- koppeling van personen aan verschillende functies (bvb personeelslid, secretaris adviesraad, ...)
- koppeling van bedrijfsgegevens met website
- gebruik van adressenbestand in andere toepassingen

Welke toepassingen worden er in andere besturen gebruikt?
 
Posts
158
#2 — 01/03/2010 14:32
Wij hier in de gemeente Gooik zijn ook op zoek naar zo'n pakket. Dus mocht er iemand ons ook iets kunnen laten weten, dan zou dit zeer welkom zijn. Want momenteel gebruikt iedereen hier bijna een andere database, met alle gevolgen vandien.

Het pakket zou ook online raadpleegbaar moeten zijn.
 
Posts
1
Organisaties
Provincie Oost-Vlaanderen
#3 — 22/04/2010 08:58
jullie hebben volgens mij nood aan een soort CRM-pakket (of zoals Microsoft het soms noemt XRM, waarbij de x staat voor alle soorten relaties).
Op de markt van de CRM zijn er natuurlijk veel aanbieders:

Ik denk momenteel aan

Act, Afas Profit CRM, Archie XRM, Dias CRM, EfficyCRM, Exact Synergy, Maximizer CRM, Microsoft Dynamics CRM, Nextar XRM, Oculus CRM, Sage CRM, Salesforce, Sofon CRM, ToprentCRM, TyfoonCRM, VtigerCRM, WinrisCRM,...

(Sommige pakketten zullen natuurlijk meer voeling hebben met de publieke sector)

Veel hangt natuurlijk af van wat het product moet kunnen en wat het toekomstbeeld voor jullie is.

Persyn Jeroen projectcoördinator ICT en ERP www.projectscherp.be

 
Luc Velghe V-ICT-OR Lid
Posts
16
Organisaties
Gemeentebestuur Kuurne, Gemeentebestuur Lendelede en Stadsbestuur Kortrijk
#4 — 26/04/2010 09:42
Samen met de steden sint-niklaas, roeselare en kortrijk zijn wij (gemeente zwevegem) gestart met een ontwikkelingstraject om een oplossing te bieden aan deze vraag.
Se ontwikkeling gebeurt volgens het open-source principe. Dus eenmaal het bestaat zal het (vermoedelijk mits meeinvesteren in een basislicentie) ook verder aangeboden worden aan andere geïnteresseerde besturen. Digipolis Gent heeft een gelijkaardig project lopen en dit zal uitgebouwd worden op dezelfde technologie als bij ons.

Indien jullie interesse hebben geef een seintje en dan sturen we gerust even ons bestek door.

Luc Velghe | Kortrijk

 
Posts
158
#5 — 26/04/2010 22:14
Enkele systemen die volledig of deels open source zijn:

SugarCRM - http://www.sugarcrm.com
vtiger - http://www.vtiger.org

beide kan je met PHP uitbreiden

hier is een mooie lijst: http://www.insidecrm.com/features/top-open-source-solutions-121307/
 
Posts
6
Organisaties
Gemeentebestuur Wommelgem
#6 — 17/01/2011 16:12
ook wij zijn op zoek naar eed derglijk pakket. De enigste moeilijkheid dis ik zie is dat alle pakketten een specifieke interface hebben en allemaal een aparte database. Je kan deze via ODBC redelijk eenvoudig linken, maar dit wordt op den duur wel een complex gegeven.

Dus als je een update hebt omtrent het project, graag een seintje
 
Onbekende Gebruiker
#7 — 20/01/2011 09:23
Mijn ervaring tot nu toe is dat de bestaande CRM pakketten zoveel meer bieden dan enkel adresbeheer, dat het al snel te duur of te groots wordt. Een goed modulair systeem, waarbij je met een eenvoudige licentie start en later (eventueel) uitbreidt geeft wel voordelen hier.