Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Helpdesk self-service - Inhoud

Auteur Bericht
Ivan Stuer V-ICT-OR Lid
Posts
17
Organisaties
Vlaams Energieagentschap
#1 — 02/09/2009 17:24
beste collega's,

wij werken -zoals velen onder ons- aan een kennisdatabank waarmee gebruikers zelf op zoek kunnen gaan naar een mogelijke oplossing voor hun (meestal Windows of Office) probleem.

Dit gaat uiteraard moeizaam omdat de tijd moet worden genomen om incidenten en hun oplossingen te documenteren.

Ik vermoed dat zowat elk bestuur hier individueel mee bezig is. Misschien is het mogelijk om inhoud te delen? (in om het even welk formaat) Samengevoegde inhoud kan nadien via het forum opnieuw ter beschikking worden gesteld van de community (in MySQL formaat).

alvast bedankt,
Ivan Stuer
 
Posts
158
#2 — 02/09/2009 20:52
Misschien kunnen we dit opzetten in het kader van Open eGo (http://www.open-ego.org); doelstelling is dat we een Drupal-engine gebruiken voor soortgelijke modules.
Er kan makkelijk een databankje worden opgezet en de nodige formulieren om de nodige data te registreren.
Heb je al een zicht op de nodige specificaties?
Misschien best eenvoudig beginnen?
 
Ivan Stuer V-ICT-OR Lid
Posts
17
Organisaties
Vlaams Energieagentschap
#3 — 02/09/2009 22:33
we gebruiken ook Drupal voor ons Intranet. Ik heb nog geen specificaties, dus inderdaad eenvoudig beginnen. Nadien kunnen nog altijd tags en categorieën worden toegevoegd.
 
Valentijn Verbeke V-ICT-OR Lid
Posts
136
Organisaties
Gemeentebestuur Wevelgem en OCMW Wevelgem
#4 — 06/09/2009 13:11
Hier heb ik daarvoor een wiki opgezet, momenteel echter alleen voor de "troubleshooters", niet voor gewone gebruikers. Iets dergelijks komt nog op het intranet (project start in 2010) en zal wellicht op Drupal draaien.

Voordeel aan een wiki is dat je heel snel het één en ander online kan zetten zonder teveel tijd te moeten steken in design en administratie. Nadeel is dat het niet zo flexibel is als bvb. een Drupal.