Onbekende Gebruiker
|
#1 —
22/03/2004 11:29
Sinds eind januari zijn we hier in Roeselare overgeschakeld van het Ce-net van Cevi op Publilink via Belgacom.
Hoewel het over het algemeen wel allemaal werkt ondervinden we toch regelmatig problemen. Vooral het internetverkeer ligt blijkbaar al eens in de knoop (soms valt de verbinding met hun proxyserver helemaal uit, soms is die tergend langzaam). Ook met de mail-relay dienst hebben we al een aantal problemen gehad: virussen worden niet altijd tegen gehouden (hoewel die op onze mailserver gelukkig wel gedetecteerd worden), en vorige week maandag kregen we op onze mailserver zelfs de foutmelding dat de disks van hun relay-server vol zaten :?
Vorige week vrijdag hadden we tussen 8 en 15u zelfs helemaal geen externe verbinding meer, waardoor ook een aantal bedrijfskritische applicaties (o.a. bevolking) wegvielen (maar dat was schijnbaar te wijten aan een breuk in een optische kabel in Schaarbeek).
En om het allemaal nog een beetje frappanter te maken: op een mail die ik op 12/3 aan de publilink-helpdesk stuurde heb ik pas vandaag een leesbevestiging gekregen 8O .
Ik heb zo 't gevoel dat Belgacom aan de ene kant het Publilink-verhaal serieus onderschat heeft en het hen aan de andere kant ook maar weinig kan schelen omdat ze min of meer een monopolie hebben (of toch in ieder geval voor de besturen die via Cevi werken), en van een openbaar bestuur niet verwachten dat ze zullen klagen als hun verbinding er eens uit ligt (in de privésector zouden ze dit in ieder geval niet moeten proberen).
Zijn er nog mensen die slechte ervaringen hebben met de verbinding via Publilink en (vooral) de support van Belgacom? En vooral: kunnen we er (eventueel samen) iets aan doen?
|
Onbekende Gebruiker
|
#2 —
23/03/2004 11:38
Beste John,
Wij zijn net de andere richting uitgegaan: weg van Publilink. Het systeem is duur, onbetrouwbaar en biedt te weinig functionaliteit. We gaan publilink enkel nog gebruiken voor de financiële toepassingen. Voor internettoegang hebben we een SDSL verbinding laten installeren door EasyNet en voor e-mail zijn we een exchange-server in gebruik aan het nemen. We kozen voor Exchange omdat we ook de groupware toepassingen zoals agenda's en publieke mappen willen gebruiken.
In vergelijking met de oude situatie met Publilink kunnen we nu e-mailadressen per dienst gebruiken en de mails op die adressen laten toekomen in publieke mappen die voor de hele dienst toegankelijk zijn en we kunnen automatische "out of office" berichten versturen. De internettoegang is nu sneller en betrouwbaarder en je kan er meer mee doen: FTP, externe mailservers, ...
Het uitvallen van het publilink netwerk is helaas geen alleenstaand feit, maar een periodiek verschijnsel waaraan je niet gewend geraakt.
|
|
#3 —
29/03/2004 15:20
Beste John
Wij hebben inderdaad ook veel problemen met Publilink. Overlaatst hebben wij 2 dagen bijna niet kunnen mailen, waar we als antwoord dan bij de helpdesk kregen dat ze niet wisten hoe lang dit nog ging duren. Onze plannen zijn ook om over te stappen op een zelfstandig systeem. Als er personen hiervoor enkele tips hebben, mogen ze deze zeker doormailen. Weet er iemand of publilink verplicht blijft voor de financiële toepassingen?
MVG
An
|
Onbekende Gebruiker
|
#4 —
08/04/2004 21:33
Wij gebruiken Publilink enkel voor betalingen Dexia en koppeling naar de Kruispuntbank. Voor de rest is Publilink een heel slechte oplossing.
Voor alle andere Intenetverbindingen mail, VPN, surfen zijn we een tevreden klant van Easynet.
Tip: heb je een stukje ziekenhuis, bibliotheek, school.... dan heb je recht op een I-Line (ADSL Office). Prijs I-Line per jaar 500 €
Voor meer info mag je me altijd contacteren
|