Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Access 97 en Access 2003 naast elkaar gebruiken

Auteur Bericht
Geert De Maerschalck V-ICT-OR Lid
Posts
95
Organisaties
Gemeentebestuur Boom en OCMW Boom
#1 — 11/09/2007 14:42
Omwille van een bepaald programma wil men deze twee versies van Access op dezelfde pc naast elkaar gebruiken. Een ouder programma werkt namelijk alleen met deze oude Access-versie.

Nochtans is dit volgens mij om problemen vragen.

Wie heeft er goeie of slechte ervaringen met twee versies van Access op dezelfde pc, en om welke redenen zou je het wel of niet doen?
 
Posts
35
Organisaties
Gemeentebestuur Edegem
#2 — 11/09/2007 15:18
Wat mij betreft zou ik werken met access altijd afraden. Indien je een programma hebt die nood heeft aan een database ligt onze keuze bij een SQL-database.
Indien het toch niet anders kan wordt enkel een runtime van Access geïnstalleerd. En in dat laatste geval kan je hiervan geen verschillende versies op dezelfde PC laten werken.
 
Onbekende Gebruiker
#3 — 16/09/2007 20:22
Je kan beide perfect naast elkaar gebruiken, op voorwaarde dat je eerst de '97 versie installeert en daarna (uiteraard in een andere installatiemap) de 2003. De ene runtime sluit de andere niet uit... Maar de enige reden die ik ervoor kan bedenken is dat je nog met oudere clients in je netwerk zit waarvoor je af en toe wat ontwikkeling in Access 97 moet doen, terwijl je voor de rest met 2000/2002/2003 werkt.

Enige probleem is dat Access (zowel 97 als 2003) de vervelende neiging heeft bij het opstarten zichzelf als standaard-toepassing voor .MDB-files in te stellen. Dus een MDB aanklikken in Verkenner opent steeds de versie die je het laatst opgestart hebt.

Overigens is het inderdaad aan te raden met een 'echte' SQL-server te werken. En dan speelt de client minder een rol...