Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Access extra velden toevoegen aan een gekoppelde tabel

Auteur Bericht
Posts
4
#1 — 29/06/2006 10:03
Beste,
Een Tabel in access die gekoppeld is aan een excell of asci file zou een blijvend en bewerkbaar veld moeten krijgen om gegevens toe te voegen. Ik ben als volgt tewerk gegaan:

Een database die gelinkt is met een excell file uit ons loonpakket.
Er moet bij die tabel een veld bijgemaakt worden voor een opmerking die niet in het loonpakket voorkomt.
Na een nieuwe upload van gegevens moet deze tabel met de opmerking blijven bestaan.
In de tabel uit het loonpakket zitten personen en het rijksregister nummer is de unieke sleutel
Ik had een tabel bijgemaakt met rijksregister nummers en een vrij veld voor de nota’s
Deze tabel in relatie gebracht met die van het loonpakket via het rijksregister nummer.
Een formulier gemaakt maar het vrije veld kan men niet bewerken (idem voor de andere gegevens wat normaal is)
Heeft er iemand een oplossing hiervoor? :roll:

Bedankt
Vriendelijke groeten
Bruno
 
Posts
1
Organisaties
Gemeentebestuur Sint-Genesius-Rode
#2 — 23/08/2006 08:52
Indien u al een bijkomende tabel gemaakt hebt met NNR en commentaarveld, dan kunt u het gemakkelijkst het veld invullen door:

1.een formulier te maken met de nieuwe tabel(of query) als gegevensbron;
2. op het formulier verwijzigen aanbrengen naar de gekoppelde tabel met al de velden of een aantal relevante velden.

MVG

Claude