Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

adressenboek outlook 2007

Auteur Bericht
Raoul Leysen V-ICT-OR Lid
Posts
111
Organisaties
Gemeentebestuur Grobbendonk
#1 — 10/12/2007 18:14
hoi allemaal,

Kan iemand mij verder helpen met volgend 'raar' probleempje:

Iemand uit het bestuur werkt thuis met een laptop VISTA - Outlook 200 via pop 3 op zijn telenet mailaccount.

Vorige week heb ik hem toegang gegeven op ons netwerk, nieuwe account aangemaakt met pop3 van telenet en de smtp via Cipal. Dit werkt allemaal perfect behalve het adressenboek.

Adressen die voordien in de contactbalk (aan:) bij het typen van de eerste letters werden weergegeven, zijn verdwenen. Die adressen moet je dan terug ingeven in het adresboek.
Adressen die thuis worden ingegeven, zijn niet meer terug te vinden op het bestuur.

Hoe komt dit?
Is dit te voorkomen?
Tips & tricks, hartelijk welkom :D

Roel

"If at first you don't succeed, call it version 1.0"

 
Christophe Zanders V-ICT-OR Lid
Posts
54
Organisaties
Sociaal Huis Oostende (OCMW)
#2 — 11/12/2007 14:00
Die gecashte adressen zitten niet in het adressenboek maar in een apart bestand gekoppeld per Windows gebruiker en daaronder nogeens gekoppeld per profiel in Outlook.

Ik had daar ook al teen en tander van problemen mee, heb toen volgende tekst gevonden op een forum (weet niet meer waar, maar heb tekst wel bewaard). Misschien kan je er iets mee doen:

This might be a bit late, but I stil want to share this.

In follow-up of thread thread68-1171418: Caching of Email Addresses:
how to copy the cache of manually typed e-mailaddresses stored in Outlook 2002 and 2003.

I had the same problem when renaming Outlook profiles (actualy copy profile to new with other name) or when moving users with Office 2002 to new pc with Office 2003 (the wizard to copy win profiles seems to fail here). Users lost there cached e-mailaddresses. I did as follow:

Search the *.NK2 file of the original profile. This is normally under C:\Documents and Settings\[username]\Application Data\Microsoft\Outlook.

Copy this file to the profile folder of the new user and rename it (if necessary) so it matches the Outlook profile name.

Then go to folder C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook and delete the extend.dat file. This file refers to Outlook plugins. This file will be recreated on next Outlook startup.

That should do the trick...


De extentie *.NK2 is afhankelijk van de Office versie. Mogelijk is de extentie iets anders onder Office 2007.
 
Raoul Leysen V-ICT-OR Lid
Posts
111
Organisaties
Gemeentebestuur Grobbendonk
#3 — 11/12/2007 15:25
Die gecashte adressen zitten niet in het adressenboek maar in een apart bestand gekoppeld per Windows gebruiker en daaronder nogeens gekoppeld per profiel in Outlook.

De extentie *.NK2 is afhankelijk van de Office versie. Mogelijk is de extentie iets anders onder Office 2007.


Daar zit inderdaad ergens het probleem.
Ik had gisteren ook al iets op microsoft.support teruggevonden. De extentie is nog steeds NK2. Heb gisteren dus die files hernoemd.
Hopelijk is het probleem hiermee van de baan.

"If at first you don't succeed, call it version 1.0"