Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Probleem met Word2003 onder Vista

Auteur Bericht
Onbekende Gebruiker
#1 — 12/02/2008 11:54
Sinds kort zijn we Vista beginnen testen. We gebruiken dezelfde Office-versie als voorheen, nl. Office2003 SP3.

Word-bestanden die op basis van een sjabloon zijn gemaakt, bevatten altijd een koppeling naar het oorspronkelijke sjabloon (zie onder extra-sjablonen en invoegtoepassingen). Onder XP gaf (en geeft) dit nooit problemen.

Onder Vista krijgen we, wanneer we een document openen dat op basis van een sjabloon is gemaakt, bij het afsluiten telkens de vraag of we wijzigingen ook willen opslaan in dat sjabloon zelf. Of je nu "ja" of "neen" antwoordt, blijkbaar blijft het originele sjabloon gelukkig wel ongewijzigd, maar elke keer dat dialoogvenster is vrij vervelend.

Weet iemand hoe dit kan worden opgelost? Eén manier die we hebben gevonden is de koppeling naar het sjabloon te verbreken door de naam van het sjabloon weg te vegen, maar dat doen voor de duizenden documenten die op basis van sjablonen zijn gemaakt, lijkt me nogal onzinnig.

mvg,
Patrick
 
Roeland Pledts V-ICT-OR Lid
Posts
51
Organisaties
Gemeentebestuur Ledegem
#2 — 22/08/2008 09:24
Ik weet nu niet of dit probleem gerelateerd moet worden met Vista.
Wij hebben hetzelfde voor op nieuwe pc's, waar Windows XP (downgrade van vista) en Office 2003 op geïnstalleerd staat. Op oudere pc's die al een tijdje werken met Windows XP en Office 2003 heb ik dit dan weer niet. Dit is inderdaad een zeer irritant probleem, waar ik tot op vandaag nog geen oplossing voor heb. Tips zijn welkom!
 
Onbekende Gebruiker
#3 — 07/09/2009 20:19
ik heb hetzelfde probleem. Wanneer je werkt met office 2007 is dat opgelost, maar zover zijn we nog niet.

ik dacht eerst dat het een rechtenprobleem was. Maar ook dat was niet het geval.

Wat bedoel je precies met de koppeling met het sjabloon verwijderen door de naam te wijzigen?

Mvg

Kurt