Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Sjabloongebruik in Word 2000

Auteur Bericht
Pieter Pledts V-ICT-OR Lid
Posts
2
Organisaties
Gemeentebestuur Beersel
#1 — 14/05/2004 10:00
Wij hebben een – nogal uitgebreide – eigen structuur van sjablonen ontwikkeld. Om nu het overzicht niet te zwaar te maken als we de sjablonen oproepen zouden we af willen van de standaardtabs en -sjablonen die in Word zitten ingebakken, zodat enkel de tabs met onze eigen sjablonen zichtbaar zijn.

Via ingrijpen op de bestandslocaties lukt dit echter niet ? Wat ik daar ook doe (leeg maken, naar een andere map (lege) verwijzen, …), de basissjablonen blijven zichtbaar en –bruikbaar.

Ook de sjablonen gewoonweg verwijderen van mijn PC, verhindert Word er niet van om ze toch weer te geven, maar nu komt’em natuurlijk zagen naar de installatie-CD-Rom als je erop klikt. Nog erger dus.

Heeft iemand enig idee ?
 
Onbekende Gebruiker
#2 — 17/05/2004 22:56
In Extra/Opties/Bestandslocaties kan je opgeven waar de sjablonen staan. Als je je eigen sjablonen in een nieuwe map bewaart en de bestandslocaties daarnaar laat verwijzen zou je probleem moeten opgelost zijn. De gebruikerssjablonen laat je dan best naar een lege map verwijzen.
 
Onbekende Gebruiker
#3 — 18/05/2004 13:32
An error occured while parsing post content
 
Onbekende Gebruiker
#4 — 18/05/2004 17:30
een tip heb ik gevonden op navermeld adres:
http://word.mvps.org/FAQs/Customization/WhatTemplatesStore.htm
(zie het gele kadertje)...
 
Onbekende Gebruiker
#5 — 19/05/2004 13:29
Heb bovenvermelde tip uitgeprobeerd, dus de setup van Office starten en dan bij Word de optie "Wizards en sjablonen" op "niet beschikbaar zetten" en dan zijn na afloop (bijna) al de standaardsjablonen weg als je op Bestand - Nieuw klikt...