Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

SKYPE koppelen aan je telefooncentrale

Auteur Bericht
Onbekende Gebruiker
#1 — 03/09/2007 10:18
Collegae,

bij welke besturen maakt men gebruik van SKYPE gekoppeld aan je telefooncentrale en wat zijn de bevindingen hieromtrent?

Mcg
 
Valentijn Verbeke V-ICT-OR Lid
Posts
136
Organisaties
Gemeentebestuur Wevelgem en OCMW Wevelgem
#2 — 04/09/2007 10:32
Jep, in Avelgem doen ze dat. Meer info daarvoor bij Wim Desmet (wim.desmet@avelgem.be). Ze zitten daar wel volledig op een VoIP-centrale. Voor zover ik mij herinner wordt dat wel zelden gebruikt, vraag is dan in hoeverre dat de investering (momenteel) waard is, maar da's waarschijnlijk hetzelfde met het e-loket. De kip of het ei?
 
Posts
162
#3 — 04/09/2007 18:46
Je mag ook niet uit het oog verliezen dat Skype in de VoIP-wereld wel een bekende naam heeft, maar eigenlijk geen echte standaard vertegenwoordigt. Bij het overwegen van VoIP zou ik dan ook eerder naar het veel meer gebruikte SIP protocol kijken en in zee gaan met een SIP provider gekoppeld aan je VoIP centrale. Ik heb toevallig net een simulatie laten maken en dat leverde 30% besparingen op. Maar dat is per situatie natuurlijk verschillend.

Wij beginnen deze maand ook aan een eigen VoIP centrale, maar in eerste fase nog voor intern verkeer (glasvezel naar de buitengebouwen). Later gaan we ook VoIP naar buiten doen.
 
Onbekende Gebruiker
#4 — 10/09/2007 09:30
De firma Hanssens heeft onze NexSpan centrale gekoppeld aan Skype. Via skype kan iedereen gratis kontakt nemen met onze telefoniste van het administratief centrum, het cultuurcentrum, de dienst toerisme of de helpdesk van de ict-dienst. Vier nummers bereikbaar.
 
Posts
3
#5 — 09/07/2008 14:27
Je mag ook niet uit het oog verliezen dat Skype in de VoIP-wereld wel een bekende naam heeft, maar eigenlijk geen echte standaard vertegenwoordigt. Bij het overwegen van VoIP zou ik dan ook eerder naar het veel meer gebruikte SIP protocol kijken en in zee gaan met een SIP provider gekoppeld aan je VoIP centrale. Ik heb toevallig net een simulatie laten maken en dat leverde 30% besparingen op. Maar dat is per situatie natuurlijk verschillend.

het voordeel van skype : het installeert gemakkellijk...
het nadeel van skype : je zit vast aan skype -> skype out & skype in.
Momenteel biedt Skype geen Skype-in in Belgie (je skype telefoons kunnen dus geen Belgisch telefoonnr krijgen). Dus zit je zowiezo vast aan een skype connector voor je VOIP centralemaar dat is niet noodzakelijk duur...