"Alleen ga je sneller, maar samen kom je verder". Van alle vaardigheden uit het model van de 21e eeuwse vaardigheden, is 'samenwerken' wel één van de meest voor de hand liggende.
Er gaat behoorlijk veel tijd verloren in het organiseren van een goede samenwerkingscultuur, het opzetten en opvolgen van projecten en de communicatie die hiermee gepaard gaat. Het maken van weloverwogen keuzes rondom digitale samenwerkingsplatformen en de inzet van ict ter ondersteuning, is hierbij de eerste cruciale stap. Helaas zijn er nog weinig besturen waar op dit terrein echt wordt “samengewerkt”. Iedere dienst maakt zijn eigen keuzes rond samenwerkingsinstrumenten. Men doorloopt hiervoor steeds maar dezelfde stappen in diverse werkomgevingen, van atoma schriftjes ter vergadering tot een massa aan vaak niet geconnecteerde digitale systemen.
Door meer samen te werken besparen we tijd die we kunnen besteden aan het ontwikkelen en uitvoeren van andere taken. V-ICT-OR bracht enkele doelgerichte oplossingen samen om aan te tonen dat het anders kan?
Wens jij projectmatig en efficiënt samen te werken? Mis dan deze kennisdag “collaboration tools” niet!
09u00-09u30 |
Registratie en ontvangst |
09u30-09u45 |
Opening |
09u45-10u30 |
Efficiënt samenwerken en vergaderen met Microsoft Surface Hub en Office 365 Benut de kracht van de groep en versnel samenwerking en innovatie. Verbind personen, ongeacht hun locatie, met het digitale whiteboard en geïntegreerde conferenties, apps en meer. Surface Hub transformeert gewone werkplaatsen in moderne samenwerkingsruimten. Alles wat je nodig hebt, is hier. Sluit draadloos meerdere apparaten aan en aanschouw hoe jouw ideeën tot leven komen. Neem deel aan Skype voor Bedrijven-vergaderingen met één klik. Deel content zonder moeite. En omdat je de aantekeningen en content van de vergaderingen gemakkelijk kunt verzenden, kun je tijd en moeite besparen door direct de resultaten en actiepunten te communiceren. |
10u30-11u15 |
Kennismaking met de handige Office 365 tools voor een veilige en productieve werkplek De laatste jaren is de manier waarop we communiceren en samenwerken drastisch veranderd. Zo werken we bijvoorbeeld tweemaal zoveel in teams als 5 jaar geleden. Dit brengt heel wat uitdagingen mee voor elke stakeholder. De IT-afdeling moet meer dan ooit rekening houden met Shadow IT wat verschillende veiligheidsrisico’s met zich meebrengt. De business verliest vaak het overzicht door het gebruik van verschillende overlappende tools die bovendien duur en soms onvolledig zijn. En de eindgebruiker worstelt met verschillende logins en het makkelijk terugvinden en delen van documenten. Microsoft & Office 365 zorgen voor een basis toolkit die elke informatiemedewerker op een inclusieve wijze doet samenwerken. Dankzij deze sessie maak je kennis met deze complete en intelligente oplossing voor een veilige en productieve werkplek! |
11u15-11u30 |
Koffiepauze |
11u30-12u15 |
Collaboration tools? Zeker, maar wel gelinkt aan persoonlijke doelstellingen |
12u15-13u30 |
Lunch |
13u30-14u15 |
Digital Transformation with Enterprise Mobility Wat is Digitale Transformatie? De evolutie van de producten die het samenwerken en de productiviteit verhogen gaat snel, groeit snel en verhoogt de werkervaring voor de eindgebruikers. Daardoor hebben bedrijven een oplossing nodig voor het groeiend aantal paswoorden. Gaat u anders om met bedrijfseigen of persoonlijke toestellen? |
14u15-15u00 |
Hoe ga je als organisatie het best aan de slag met nieuwe tools? Vandaag worden er verschillende tools besproken, gewikt en gewogen. De hamvraag blijft echter hoe we onze medewerkers op een goede manier kunnen laten (samen)werken met deze tools. Voor vele besturen lijkt dit een enorme uitdaging. Want hoe krijgen we iedereen in ons bestuur mee? Hoe gaan we om met deze change management? Dient dit aangestuurd te worden vanuit IT, en kan dit? Hoe zorgen we ervoor dat onze medewerkers de tools ook efficiënt gaan gebruiken? Die vragen worden elk beantwoord dankzij onze uniek ontworpen aanpak, SPRINT. |
15u00-15u15 |
Koffiepauze |
15u15-15u45 |
All together |
15u45-16u00 |
Afsluiting & conclusies |
Indien u verhinderd bent kan u kosteloos annuleren tot en met dinsdag 13 maart 2018.
Vanaf woensdag 14 maart worden annulaties gefactureerd aan 100%, dit om organisatorische redenen.
U kan altijd iemand afvaardigen die in uw plaats komt. Gelieve dit te melden via info@v-ict-or.be.
No-shows worden eveneens gefactureerd aan 100%.
20180130 Kennisdag Collaboratietools
Prijsgroep | Prijs |
---|---|
Effectief Lid V-ICT-OR | € 95 |
Effectief Lid V-ICT-OR (groepsabonnement) | € 95 |
Bedrijfslid | € 95 |
Standaard | € 150 |