Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

20120328 ITIL Foundation Class v3.0 te Hasselt

28/03/2012 09:00 — 30/03/2012 16:00

Organisaties zijn zeer afhankelijk van hun IT om hun bedrijfsdoelstellingen te behalen. Er is bijna geen business meer denkbaar zonder onderliggende IT. Elke organisatie voorziet services aan haar gebruikers die ze zelf verzorgt, insourced of outsourced. Vaak is het een complexe mix. De onderliggende processen die ervoor zorgen dat de IT-services op een kwalitatieve manier bij de gebruikers geraken zijn cruciaal.

Wat ook het type of de grootte van een organisatie is, een multinational, een overheidsinstelling, een service provider of een KMO, allen dienen ze een kwalitatieve IT-service te geven aan hun gebruikers of klanten. 'We doen ons best' geldt niet meer. De kwaliteit dient continu op eenzelfde niveau te zijn en niet afhankelijk van een pak omstandigheden die men niet blijkt onder controle te hebben door het ontbreken van een IT Service Management aanpak.
Het doel van IT Service Management is het leveren en ondersteunen van IT services die beantwoorden aan de behoeftes van de gebruikers. ITIL voorziet een coherente set van Best Practices processen voor het inrichten van IT Service Management.

Doelgroep

Managers en medewerkers van IT Service departementen, applicatie- en projectmanagers.

Voorkennis

Geen specifieke voorkennis nodig. Een theoretische kennis van de werking van een IT- of customer service department is voldoende.

Programma

  • Wat is IT Service Management?
  • Waarom ITIL?
  • ITIL vocabularium, terminologie en processen
  • Kwaliteitsgarantie en ISO 20000
  • Service Desk
  • Configuratiemanagement
  • Incident management
  • Problem management
  • Change management
  • Release management
  • Service Level management
  • Financial management
  • Capacity management
  • IT Service Continuity management
  • Availability management

Foundation certificatie examen erkend door EXIN

De opleiding is eveneens een voorbereiding op het Foundation Certificatie examen van Exin.
Op het einde van de laatste lesdag kunt u het certificatie examen ook daadwerkelijk afleggen. Het EXIN examen wordt voorafgegaan door een proefexamen.
De kostprijs van ITIL v3.0 – Foundations examen zit NIET vervat in de kostprijs van de opleiding.
De kostprijs voor het examen bedraagt 210,00 euro (excl. BTW) of 254,10 euro (incl. BTW). Op deze kostprijs is er geen korting voor V-ICT-OR leden van toepassing.

Praktische informatie

3 dagen

Woe 28 - do 29 - vr 30 maart 2012

Telkens van 9h tot 12h & van 13h tot 16h

Inschrijvingsrecht

voor V-ICT-OR leden

€ 740,00(*) (excl. 21% BTW)

€ 895,40(*) (incl. 21% BTW)

(*) kostprijs examen niet inbegrepen in de prijs!

Standaardprijs

€ 920,00(*) (excl. 21% BTW)

€ 1.113,20(*) (incl. 21% BTW)

(*) kostprijs examen niet inbegrepen in de prijs!

Programma
28/03/2012 09u00 - 28/03/2012 16u00

ITIL Foundation Class v3.0 te Hasselt (1/3)

29/03/2012 09u00 - 29/03/2012 16u00

ITIL Foundation Class v3.0 te Hasselt (2/3)

30/03/2012 09u00 - 30/03/2012 16u00

ITIL Foundation Class v3.0 te Hasselt (3/3)

Organisator

V-ICT-OR vzw

Locatie
Syntra Limburg campus Hasselt
Gouverneur Verwilghensingel 40
3500 Hasselt
België
Deelnemen

Toegangsprijs

Prijsgroep Prijs
Standaard € € 920,00
Effectief Lid V-ICT-OR € € 740,00