Meer dan 50 aanvragen via e-ID in Bornem

14/11/2006     Ongecategoriseerd     Site Administrator     3321     0

Sinds 2004 heeft de gemeente Bornem een e-loket. Burgers konden via deze weg al een 30-tal uittreksels en attesten aanvragen van de dienst burgerzaken, informatie over bijvoorbeeld hun beroep online bekijken en eventueel wijzigen, of een adreswijziging doorgeven. Ouders kunnen hun kindje inschrijven voor kinderopvang tijdens de vakanties. Een ticket kopen in CC Ter Dilft kan ook via de website.


Op de nieuwe website van Bornem zijn er nog mogelijkheden bijgekomen. Onder andere de volgende aanvragen kunnen voortaan ook met een e-ID of gebruikersnaam en token: invullen van een meldingskaart, aankoop compostbak, een suggestie voor aankoop door de bib, aanvraag brochures, inschrijven op de nieuwsbrief, aanvraag schoolrondleiding, abonnement op dagorde gemeenteraad enzovoort. Men moet zelfs niet meer langs het gemeentehuis om een huwelijksdatum vast te leggen. Trouwlustigen kunnen online de kalender raadplegen en een vrije datum en uur uitkiezen. Een overzicht van alle mogelijkheden staat op de website van de gemeente onder de rubriek 

e-loket.

Deel deze post:

Reacties (0)

Een reactie toevoegen:

Log in om een reactie te plaatsen, of klik hier om u te registreren!