Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus (IPDC) ... de volgende stappen.

12/07/2011

Het project Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus  (IPDC) staat nu volop op de rails. Na de beslissing vorig jaar door de Vlaamse Overheid om voluit voor de
Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus te gaan werd in het voorjaar de functionele analyse uitgevoerd en wordt nu gestart met de technische realisatie die moet zorgen dat in het voorjaar 2012 dé referentiecatalogus van interbestuurlijke producten- en diensten online ter beschikking zal staan.
Wat de Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus zal betekenen, hoe deze zal werken, en wanneer, proberen we in een eerste infosessie, exclusief voor lokale  en provinciale besturen, helder te krijgen.  Vier grote thema’s komen aan bod:

  1. De inhoud van de catalogus zelf: lokale producten, Provinciale producten, Vlaamse en Federale producten: de beslissingsboom, de scoop, de verdere mogelijkheden
  2. Globale voorstelling van de technische infrastructuur die gebouwd  zal worden, met aandacht voor de gebruiksmogelijkheden voor uw gemeente/provinciebestuur
  3. Voorstelling en bespreking van de analyseresultaten voor de technische infrastructuur
  4. De organisatorische context: stuurgroep, redactieraad e.d. 

Namens CORVE,  de Vlaamse InfolijnV-ICT-OR en VVSG  en het IPDC-Consortium dat gevormd werd om de Interbestuurlijke Producten- en Dienstencatalogus te realiseren (Stad Antwerpen, CEVI vzw, CIPAL dv, Kortom vzw,  VERA ap, V-ICT-OR vzw, VVP vzw en VVSG vzw) nodigen wij u dan ook graag uit op deze informatiesessie.

Datum: 18 augustus 2011, 11:00u

Locatie: Auditorium, Boudewijngebouw, Boudewijnlaan 30, 1000 Brussel (gemakkelijk bereikbaar met de trein via Brussel-Noord)

Voor wie: exclusief voor lokale besturen (gemeente, OCMW, Provincie,…)

Deelname is gratis, inschrijven is verplicht d.m.v. een mailtje naar: Jan.Godderis@bz.vlaanderen.be vòòr 15 augustus (opgelet er is een maximum aantal deelnemers gezien de locatie).