Tien elementen voor succesvolle digitale dienstverlening (Nederland)

09/11/2015     Algemeen nieuws, ManageIT en Processen     Eddy Van der Stock     996     0

Denken in termen van dienstverlening is vooral digitaal denken. Ook onze sociaal maatschappelijke dienstverlening heeft baat bij een sterk geoptimaliseerde digitale ruggensteun. Zelfs de non-believers die vastzitten in het "oude loketmodel" beginnen stilaan te begrijpen dat de talloze manuele handelingen en de vaak ingewikkelde processen niet meer aansluiten op de noden van een moderne maatschappij.

In Nederland heeft men een tiental "vooroplopende" gemeenten aan het woord gelaten en hun succesfactoren in kaart gebracht. Het onderzoek leverde verrassende tien elementen op, gaande van de basis van de verankering bij bestuur en politiek tot en met het goed omgaan met de impact van de digitalisering op de medewerkers. 

Hoe we dit in Vlaanderen willen aanpakken hoor je volgende week donderdag op ManageIT - in Antwerpen.

Bekijk het rapport

Bron

Deel deze post:

Reacties (0)

Een reactie toevoegen:

Log in om een reactie te plaatsen, of klik hier om u te registreren!