Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Nieuwe versie van e-Catalogue staat online

07/06/2017

Op donderdag 01/06/2017 werd een nieuwe versie van e-Catalogue online gezet.
Wat zijn de voornaamste nieuwigheden?

Een Aanvrager heeft nu ook toegang tot dossiergegevens (beheersgegevens, aanvullende informatie, gegevens leverancier, catalogi)

Op een aantal pagina’s werden enkele bijkomende filters toegevoegd:

  • Lijst van dossiers:
    • Filteren op dossiereigenaar of leverancier
    • Zoeken op contractnummer of dossiernaam
  • Lijst van catalogi:
    • Filteren op dossiereigenaar of leverancier
    • Zoeken op contractnummer of catalogusnaam
  • Lijst van bestellingen, voor (Hoofd)Aankopers:
    • Filteren op “Alle bestellingen” of “Mijn bestellingen”
    • Filteren op bestellingen aangemaakt door een bepaalde gebruiker
    • Filteren op bestellingen goedgekeurd door een bepaalde gebruiker
    • Filteren op bestellingen voor een bepaald contract
    • Filteren op bestellingen met een bepaalde status
  • Lijst van bestellingen, voor Ondernemingen:
    • Filteren op bestellingen geplaatst door een bepaalde organisatie
    • Filteren op bestellingen voor een bepaald contract
    • Filteren op bestellingen met een bepaalde status
  • Zoekmotor:
    • Filteren op contracten, catalogi en productgroepen. Indien reeds andere zoekcriteria ingegeven werden, zullen de filters voor dossiers, catalogi en productgroepen slechts de contracten, catalogi of producgroepen tonen die artikelen bevatten die voldoen aan de reeds ingegeven criteria.
  • Inhoud van catalogus:
    • Geselecteerde artikelen vergelijken
    • Zoeken in artikelen
    • Filteren op productgroep. Een onderneming kan in zijn catalogus gelijkaardige artikelen “groeperen” in bepaalde productgroepen (bijvoorbeeld “Balpennen”, “Verpakkingstape en toebehoren”, “Mapjes en hoezen”,… in een catalogus voor bureauaccessoires)

De weergave van de prijzen werd op verschillende plaatsen uitgebreid en verbeterd.

  • In het zoekresultaat van de zoekmotor en bij de inhoud van een catalogus:
    • Eenheidsprijs inclusief bijdragen; exclusief BTW en inclusief BTW
  • In winkelmandjes, catalogusmandjes, aanvragen en bestelaanvragen
    • Eenheidsprijs inclusief bijdragen, exclusief BTW
    • Totaalprijs voor de gevraagde hoeveelheid, inclusief bijdragen en meerprijzen voor opties, exclusief BTW
  • In de artikeldetails:
    • Eenheidsprijs inclusief bijdragen en meerprijzen voor gekozen opties; exclusief BTW en inclusief BTW.
      Deze prijzen worden geüpdatet bij elke wijziging in de keuze van de opties
    • Sectie “Prijs”: eenheidsprijs, exclusief bijdragen en BTW
    • Sectie “Bijdragen”:
      • Bijdragen van toepassing (recupel, Reprobel, Auvibel, Bebat)
      • Eenheidsprijs inclusief bijdragen, exclusief BTW
    • Sectie “BTW”:
      BTW van toepassing
      eenheidsprijs inclusief bijdragen en BTW
  • In de pop-up “Toevoegen aan winkelmandje”:
    • Totaalprijs voor het gevraagde aantal, inclusief de meerprijzen voor de gekozen opties, de prijzen voor de gekozen accessoires en de meerprijzen voor de opties gekozen bij de accessoires; inclusief en exclusief BTW.
    • Voor het basisartikel: totaalprijs voor het gevraagde aantal inclusief bijdragen en meerprijzen voor gekozen opties, inclusief en exclusief BTW
    • Voor elk accessoire: totaalprijs voor het gevraagde aantal (= aantal basisartikel * aantal accessoires/ basisartikel) inclusief bijdragen en meerprijzen voor gekozen opties, inclusief en exclusief BTW

De bovenstaande prijzen worden geüpdatet bij elke wijziging in de keuze van de opties, geselecteerde accessoires of bij wijziging van de aantallen

(Hoofd)Aankopers van organisaties die bestelaanvragen indienen bij een moederorganisatie:

  • kunnen de bestellingen van de moederorganisatie raadplegen waarin door hen aangevraagde artikelen opgenomen zijn. Enkel de zelf aangevraagde artikelen zijn zichtbaar.
  • kunnen PV’s van oplevering maken voor deze artikelen.

Bijkomende notificaties per mail

  • Wanneer een Aanvrager een aanvraag indient dan krijgen de (Hoofd)Aankopers van de organisatie een notificatie
  • Wanneer een organisatie een bestelaanvraag indient bij haar moederorganisatie dan krijgen de (Hoofd)Aankopers van de moederorganisatie een notificatie
  • Wanneer een nieuwe versie van een catalogus gepubliceerd wordt, krijgen alle Dossierbeheerders en (Hoofd)Aankopers van de deelnemende organisaties een notificatie
  • Wanneer een Aankoper een bestelling afrondt (en dus indient ter goedkeuring) dan krijgen de Hoofdaankopers van de organisatie een notificatie
  • Als een PV van oplevering aangemaakt wordt door een Aankoper of een Keurder, dan krijgen de Hoofdaankopers van de organisatie een notificatie

Wijzigingen in de Catalogue Editor (Dossierbeheerder, Onderneming):

  • Mogelijkheid om verschillende talen in één keer in te voeren vanuit een Excel-bestand
  • Mogelijkheid om staffelprijzen automatisch in te voeren vanuit een Excel-bestand
  • Mogelijkheid tot het automatisch importeren en associëren van documenten
  • Mogelijkheid tot het creëren productgroepen. Een productgroep is een onderverdeling van de catalogus die gelijkaardige artikelen groepeert. (bijvoorbeeld “Balpennen”, “Verpakkingstape en toebehoren”, “Mapjes en hoezen”,… in een catalogus voor bureauaccessoires). De eindgebruiker zal deze productgroepen kunnen gebruiken om de artikelen van een catalogus te filteren.

Publiceren van een catalogusversie (Dossierbeheerder):

Wanneer een Dosssierbeheerder zijn acties bevestigt in een nieuwe versie van een catalogus en de startdatum van deze catalogusversie niet in de toekomst ligt, dan wordt de catalogusversie niet langer meteen gepubliceerd: zij krijgt de status “In afwachting van publicatie” en wordt ’s avonds gepubliceerd.

Je vindt de nieuwe handleidingen vanaf 09/06/2017 op http://www.publicprocurement.be/nl/ambtenaren/handleidingen-checklists