Al uw horeca aanvragen in één loket!

05/12/2017     Kennisdagen     Elke Van Depoele     154     0

Wist u dat de gemiddelde horeca ondernemer minstens 8(!) verschillende aanvragen moet indienen en dat hij met met minstens 12(!) verschillende wetten en regelingen te maken krijgt?
Door de grote verscheidenheid aan federale, Vlaamse en lokale wet- en regelgeving merken we dat het voor veel ondernemers zodanig ingewikkeld wordt waardoor er vaak onvolledige dossiers opgemaakt worden, die bijgevolg ook niet goedgekeurd worden. 

Daarnaast is het verwerken van deze aanvragen ook voor overheden een tijdrovend proces, net omdat de meeste dossiers onvolledig of slecht ingevuld zijn.
Voorgaande oefeningen hebben uitgewezen dat er een tijdswinst is van minstens 1 uur per dossier, indien dit online en via een vaste procedure zou kunnen verlopen. Er is dus nood aan een efficiënt en geautomatiseerd systeem dat op basis van de situatie van de aanvrager, de juiste aanvullende vragen stelt.

Voor de lokale besturen is V-ICT-OR binnen een EFRO traject gestart met het ontwikkelen van zo'n digitaal horecaloket, waarin een integrale oplossing wordt aangeboden aan de (startende) horeca uitbater. Via dit systeem wordt de startende ondernemer door de voor hem specifiek geldende regelingen geleid. Het betreft de juiste keuze en afhandeling van verzekeringen, prijsaanduidingen, muziek , roken, alcohol, BTW bonnen, hygiëne, FAVV, milieu, bedrijfsafval, uithangbord, terras en ga zo maar door.

Op 18 december organiseert V-ICT-OR een kennisdag rond horecavergunningen in het VAC in Gent.
Aan de hand van werksessies willen we enerzijds het horecaloket toelichten, maar willen we anderzijds de inbreng van de deelnemers optimaliseren. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat tips & tricks van mensen die er praktisch mee bezig zijn het meest interessant zijn.

Inschrijven kan hier

Programma

09u30-10u00

Inschrijving en registratie

10u00-10u45

Introductie - Getuigenissen van gemeenten, horecauitbaters en andere stakeholders
Johan Van der Waal, Programmamanager V-ICT-OR

10u45-11u45

Demonstratie van het Horecaloket
- voor de horecaondernemer
- voor de gemeente
- voor de stakeholders
Kevin De Backer, Ontwikkelaar Horecaloket

11u45-12u15

Vragen over demonstratie

12u15-13u00

Lunch

13u00-13u15

Uitleg werksessies

13u15-14u15

Werksessie 1 : Wet- en regelgeving - Johan Van der Waal
Werksessie 2 : 
Werking van het horecaloket - Kevin De Backer

14u15-14u30

Terugkoppeling eerste ronde werksessies

14u30-15u30

Werksessie 1 : Wet- en regelgeving - Johan Van der Waal
Werksessie 2 : Werking van het horecaloket - Kevin De Backer

15u30-15u45

Terugkoppeling tweede ronde werksessies

15u45-16u15

Afsluitende drink

Dit project loopt in samenwerking met diverse stakeholders zoals Horeca Vlaanderen, Guidea, de federale, Vlaamse en lokale overheden. 

Prijs

Deze kennisdag is gratis voor deelnemers. Inschrijven is verplicht. 

Annulatievoorwaarden

Indien u verhinderd bent kan u kosteloos annuleren tot maandag 4 december 2017.
Vanaf dinsdag 5 december worden annulaties gefactureerd aan €50 per deelnemer, dit om organisatorische redenen.
U kan altijd iemand afvaardigen die in uw plaats komt. Gelieve dit te melden via info@v-ict-or.be.
No-shows worden eveneens gefactureerd voor een bedrag van €50

Deel deze post:

Reacties (0)

Een reactie toevoegen:

Log in om een reactie te plaatsen, of klik hier om u te registreren!