Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

IT Service management: ITIL 4 een (r)evolutie?

08/04/2019

ITIL is het wereldwijd toegepaste best practices framework voor IT service management dat in de jaren tachtig ontstaan is bij de overheid. Wie een IT-organisatie of IT-departement moet organiseren op het vlak van services en processen denkt aan ITIL.

De nieuwe versie ITIL 4 is een natuurlijke evolutie geworden die antwoordt op de snelheid van technologische veranderingen die organisaties momenteel ondervinden. Het werken op een LEAN en AGILE manier is volop terug te vinden in de 34 practices van ITIL.
IT-services worden immers meer en meer op andere manieren geleverd om de business behoeftes te kunnen volgen. De digitalisering is alom aanwezig maar is onmogelijk zonder de waardestromen te definiëren en ze uit te tekenen. Naast nieuwe practices zoals beheer van architectuur, organisatorische changes en workforce & talent blijft de nieuwe versie ook practices aanreiken voor de operationele inrichting van de IT-organisatie. Zo kunnen organisaties die  bijvoorbeeld de behandeling van incidenten en requests willen optimaliseren  nog steeds een uitstekende sturing in ITIL terug vinden. In deze uiteenzetting van Escala op Shopt IT wordt een overzicht gegeven van het ‘ITIL service value system’ en de ‘service value chain’. De nieuwe ITIL practices worden toegelicht met tal van voorbeelden uit de overheidsector.

Wil u deze en tal van andere interessante sprekers horen, kom dan naar Shopt IT op 16 mei 2019 in het ICC in Gent

>> Klik hier voor het volledige programma
>> Klik hier om in te schrijven