LB365 is een groep van inmiddels 18 lokale besturen die samenwerken om hun diensten te digitaliseren. Denk hierbij aan een centraal klantenbeheersysteem, de koppeling hiervan met alle mogelijke authentieke bronnen (Rijksregister, KBO …) en enkele horizontale digitale diensten voor de afhandeling van klachten en meldingen, postregistratie, vergader- en archiefbeheer, contractopvolging, etc.
Momenteel zijn er reeds elf oplossingen die rond het gecentraliseerde dossier van de klant (burgers en ondernemers) zijn opgebouwd.
Met LB365 ben je als lokaal bestuur in staat om vanuit een klantgericht centraal beheer van dossiers, een verbeterde dienstverlening uit te bouwen. Lokale besturen gingen hiervoor zelf collectief aan de slag, investeerden samen en hebben samen rond hun centraal klantendossier stapsgewijs gewerkt aan standaardisering en innovatieve dienstverlening binnen hun eigen werking.
Momenteel nemen er dus een kleine 20-tal besturen deel aan het project, maar we tonen graag aan iedereen de huidige werking. Daarom organiseren we een online demo op 30 juni van 13u tot 16u.
Tijdens deze demo bespreken we in het kader van de oplossingen van LB365 volgende zaken:
Deelnemen kan eenvoudig door op onderstaande knop te klikken: