Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Een terugblik op de webinar mobile ticketing

22/04/2020

Wat na de coronacrisis? Het zal aanschuiven worden, niet alleen in de winkels, maar ook bij de lokale besturen. Een ticketoplossing lijkt dan het overwegen waard. Hoe je dat aanpakt, met virtuele wachtrijen, afsprakensystemen en agendabeheer, dat zagen we op 16/04/20 in de webinar Ticketoplossing. Zoals gewoonlijk vind je alle documentatie als lid van V-ICT-OR op onze webinarpagina: https://v-ict-or.be/activiteiten/webinars/2020/04/09/mobiel-ticket-oplossing 

Voor diegenen die het gemist hebben, hier nog even een paar tips:

  • aanmelden is mogelijk vanuit alle locaties, of dat nu een parkeerterrein is voor het lokaal bestuur of de auto
  • je kunt met honderden locaties werken, dus dergelijke software is inzetbaar voor de verschillende sites van jouw lokaal bestuur
  • zeker onmiddellijk na de coronaperiode zullen we met lange wachtrijen te kampen krijgen; virtuele wachtrijen of een afsprakensysteem kunnen helpen om meer controle te houden over jouw agenda en die van je collega’s
  • de onderdelen zijn vaak modulair af te nemen (virtuele wachtrijen, afsprakensysteem, agendabeheer); Bepaal dus wat je nodig hebt en werk evt. stapsgewijs
  • agendabeheer kan nuttig zijn om bv. per afspraak een vast tijdsslot te voorzien (bv. 15 min.), zo kun je na volledige opvulling van je capaciteit een bericht instellen voor nieuwe mensen die zich aanmelden dat ze beter de volgende dag opnieuw proberen
  • Na het aanmelden voor een ticket voor de virtuele wachtrij moeten mensen via een link hun ticket verzilveren, dan krijgen
    ze een nummer, hun loket en het aantal wachtenden voor hen te zien
  • Wachtenden kunnen steeds de wachtrij verlaten

Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad! Bij vragen kunnen jullie bij V-ICT-OR terecht, via marcom@v-ict-or.be