Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Lancering pilootfase digitale aangifte overlijden 14 juni 2017

18/05/2017

14 Juni is het zover en gaan de eerste piloten van start voor de digitale aangifte overlijden.
Wilt u als bestuur, uitvaarondernemer of crematorium ook aansluiten? Laat het ons weten via johan.vanderwaal@v-ict-or.be 

Wat is de planning de komende periode in dit project?
Fase 1 Applicatie uitvaartondernemers is gebouwd met een webinterface voor lokale besturen en crematoria

Vanaf 14 juni

Piloot voor de uitvaartondernemingen, gemeenten en crematoria

  • Uitvaartondernemingen registreren digitaal en laden huidige documenten op
  • Gemeenten werken via webinterface en krijgen aangifte en documenten;
  • Crematoria krijgen signalen via webinterface en verlof tot crematie

Juli/Aug 2017

  • Voorbereiding specificaties statistieken en automatische vulling diverse bronnen

Vanaf sept 2017

  • Automatisch inlezen/versturen uit burgerzaken applicatie
    Afhankelijk van realisatie snelheid en implementatie dienstenleveranciers
    Gemeenten krijgen de mogelijkheid ipv de webinterface de signalen automatisch in te lezen en  de documenten automatisch terug te zenden naar de berichtenbox voor uitvaartondernemers en crematoria

Sept 2017

  • aansluiting mogelijk voor alle lokale besturen
  • Start functioneel ontwerp onderdeel concessies en koppeling begraafplaatsenadministratie
  • Start voorbereidingen aansluiting eHealth en RR

Okt 2017

  • Aansluiting statistieken Agentschap zorg en gezondheid
  • Bouw onderdeel concessies en aansluiting begraafplaatsenadministratie
  • Testen aansluiting e-Health op RR


Dec 2017

  • Piloot concessies en begraafplaatsen

Jan 2018

  • Aansluiting via eHealth Artsen “verplicht” via eHealth – “stroken vervallen”
  • Aansluiting alle gemeenten op concessie gedeelte