Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

20161118 ITIL® Foundation Class v3.0

Inschrijven
18/11/2016 09:00 — 18/11/2016 16:00

Opleiding van 6 sessies

Start: 11-10-2016, Berchem
Lesdata van deze opleiding: 11/10/2016 (09:00 - 12:00) | 11/10/2016 (13:00 - 16:00) | 18/10/2016 (09:00 - 12:00) | 18/10/2016 (13:00 - 16:00) | 25/10/2016 (09:00 - 12:00) | 25/10/2016 (13:00 - 16:00)

Start: 10-11-2016, Zwijnaarde
Lesdata van deze opleiding: 10/11/2016 (09:00 - 12:00) | 10/11/2016 (13:00 - 16:00) | 17/11/2016 (09:00 - 12:00) | 17/11/2016 (13:00 - 16:00) | 24/11/2016 (09:00 - 12:00) | 24/11/2016 (13:00 - 16:00)

Start: 18-11-2016, Wijgmaal
Lesdata van deze opleiding: 18/11/2016 (09:00 - 12:00) | 18/11/2016 (13:00 - 16:00) | 25/11/2016 (09:00 - 12:00) | 25/11/2016 (13:00 - 16:00) | 2/12/2016 (09:00 - 12:00) | 2/12/2016 (13:00 - 16:00)

Beschrijving

Organisaties zijn zeer afhankelijk van hun IT om hun bedrijfsdoelstellingen te behalen en de behoeftes van de business te vervullen. Er is bijna geen business meer denkbaar zonder onderliggende IT. Elke organisatie voorziet services aan haar gebruikers die ze zelf verzorgd, insourced of outsourced. Veelal is het een complexe mix. De onderliggende processen die ervoor zorgen dat de IT-services op een kwalitatieve manier bij de gebruikers geraken zijn cruciaal.

De IT Infrastructure Library® (ITIL® ) is op wereldvlak het meest toegepaste best practice framework, en dit zowel in publieke als private sector, van KMO tot multinational.

Wat kent men na het volgen van deze opleiding?

De ITIL® Foundation opleiding geeft inzicht in componenten en aspecten van een IT-infrastructuur volgens het ITIL® best practice framework. Je leert procesmatig te denken en je ontdekt de voordelen van IT-Service Management. Na het volgen van de opleiding kan je meewerken aan ITIL® -implementaties.

Je weet:

  • hoe ITIL® helpt de business en de IT-services op elkaar af te stellen
  • hoe ITIL® de kwaliteit en kwantiteit van uw dienstverlening kan verhogen
  • hoe ITIL® de relatie tussen de IT afdeling en klant kan beïnvloeden
  • wat het doel, de activiteiten en de meetbare resultaten van de processen zijn
  • hoe om te gaan met de klant-leverancier relatie

Programma

Belangrijk: Vermeld bij uw inschrijving in het opmerkingsveld dat u ook wenst deel te nemen aan het examen.

  • Wat is IT Service Management?
  • Waarom ITIL® ?
  • ITIL® vocabularium, terminologie en processen
  • Kwaliteitsgarantie en ISO 20000
  • Service desk
  • De 5 ITIL® lifecycles:
    • Service Strategy: De focus ligt op het definiëren van de juiste services zodat zij de onderneming een duidelijke positionering geeft op de markt. De klanten en gebruikers merken de waarde van de services op.
    • De strategische processen:Service Portfolio Management, Demand Management, Financial Management, Business Relationship Management.
      Service Design: De focus ligt op het ontwikkelen van de services, inclusief, architectuur, processen en policies.
    • De design processen: Service Catalog Management, Service Level Management, Capacity Management, Availability Management, IT Service Continuity Management, Information Security Management, Supplier Management.
      Service Transition: De focus ligt op het bouwen en overbrengen van de servies naar de productie omgeving.
    • De transition processen: Service asset & Configuration Management, Change Management, Release Management, Knowledge Management.
    • Service Operation: De focus ligt op het bereiken van de effectiviteit en efficiëntie in het voorzien van de services. Hier wordt de waarde voor de klant gerealiseerd.
    • De operation processen: Incident Management, Event Management, Service Request Management, Problem Management, Access Management
    • Continual Service Improvement:De focus ligt op het voortdurend verbeteren.
  • Het 7 stappen verbeteringsproces
  • Proefexamen, hints, do's en don'ts

ITIL® trainingen worden gegeven in samenwerking met Strict bv, ATO Exin Affiliate.

ITIL® is a Registered Trade Mark of AXELOS Limited

Foundation certificatie examen van Exin

De opleiding is eveneens voorbereiding op het Foundation Certificatie examen van Exin.

Op het einde van de laatste lesdag kunt u het certificatie examen ook daadwerkelijk afleggen. Het EXIN examen wordt voorafgegaan door een proefexamen.

De kostprijs van ITIL® v3.0 - Foundations examen (erkend door Exin) zit NIET vervat in de kostprijs van de opleiding. De kostprijs voor het examen bedraagt 250 euro (excl BTW).
Schrijf hier in voor het examen!

Voor wie is deze opleiding bestemd?

Managers en medewerkers van IT Service departementen, applicatie- en projectmanagers.

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis nodig. Een theoretische kennis van de werking van een IT-department of customer service department is voldoende.

Schrijf hier in voor het examen!

Via deze link kan je inschrijven voor het examen.

Prijs

Prijzen zijn exclusief BTW

Programma
09u00 - 16u00

20161118 ITIL® Foundation Class v3.0

Organisator

Escala

Locatie
Campus Remy
Vaartdijk 3
3018 Wijgmaal
Deelnemen

Toegangsprijs

Prijsgroep Prijs
Effectief Lid V-ICT-OR € 828
Standaard € 920
Inschrijven